De jeugd kan weer trainen!

De zomertrainingen voor de jeugd kunnen weer van start! We hebben wel een paar aanpassingen door moeten voeren.

In samenwerking met de andere ijsclubs in ons cluster (IJsclub Zoeterwoude, IJsclub Stompwijk, IJVL, IHC Leiden) zijn de zomertrainingen voor de jeugd weer opengesteld. Het gaat om fietsen, skeeleren en droogtraining.

Wil je meedoen? Stuur even een mailtje naar redactie@stgv.nl

Protocol verantwoord sportenWe hebben een aantal uitgangspunten geformuleerd zodat we de gezondheid van de deelnemers, de trainers en alle andere betrokkenen kunnen beschermen conform de richtlijnen van RIVM, NOC*NSF en KNSB.

Kinderen t/m 12 jaar en jeugd 13 t/m 18 jaarAlgemeen:

  • Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop
  • Blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf de 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je je kind weer laten sporten en naar buiten;
  • Blijft thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat u tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet u thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact;
  • Houd 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar);
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes;
  • Ga voordat je naar de club vertrekt thuis naar het toilet;
  • Was voor je training thuis je handen met water en zeep, minimaal 20 seconden; zowel voor als na de training
  • Thuis omkleden en douchen en niet op de sportlocatie, kleedkamers zijn gesloten
  • Vermijd het aanraken van je gezicht;
  • Schud geen handen;
  • Kom niet eerder dan 10 minuten voor de sportactiviteit aan op de sportlocatie en wacht op de daarvoor aangewezen plek. Ga direct na de sportactiviteit naar huis.

Extra voor de sporters:

  • Meld je tijdig aan voor de sportactiviteit, zodat de organisatie rekening kan houden met de toestroom
  • Kom zoveel mogelijk zelf en op eigen gelegenheid naar de sportlocatie; indien niet mogelijk kom dan met één persoon uit jouw huishouden. Zorg dat je je sportkleding aanhebt en indien je niet zelf je skeelers aan kan trekken, ook je skeelers aan bij aankomst.
  • Volg altijd de aanwijzingen van de organisatie, de trainers en Corona vrijwilliger met geel hesje aan.
  • Sporters van 13 t/m 18 jaar moeten 1,5 meter afstand houden tot alle andere personen (behalve personen uit eigen huishouden), dus ook tot trainers en andere sporters. Bij sporters t/m 12 jaar is deze afstandsbeperking onderling niet aan de orde;
  • Gebruik zoveel mogelijk alleen eigen materialen. Als er gedeelde materialen gebruikt worden, rouleer deze niet en desinfecteer reinig de materialen direct na gebruik met water en zeep of reinigingsdoekjes. Reinigen van een voetbal en dergelijke is niet nodig. Materialen die veel met de handen worden aangeraakt na gebruik reinigen;
  • Neem je eigen bidon gevuld mee om uit te drinken; Op de bidon dient te zijn voorzien van de naam van de sporter.
  • Ingang van het terrein gaat via de ingang van ijsclub rechter hek, langs de velden en dan door hek naar Veld 11, Parkeer je fiets op de aangegeven plek en volg de instructie van de vrijwilliger op.

Verschillende trainingen:

Skeelertraining: Kinderen t/m 12 jaar

  • Een groep bestaat maximaal uit 15 sporters en 1 trainer per trainingsblok. Beperk het aantal groepen, zodat trainer en sporters de benodigde afstand tot elkaar kunnen houden op de baan.
  • Trek zelf je beschermmaterialen en skates aan op de aangewezen plekken en houd daarbij afstand. Kun je niet zelf je beschermmaterialen en skates aantrekken, dan trek je deze thuis of in de auto aan. De trainer houdt afstand en kan je niet helpen. Je ouders hebben geen toegang tot de sportaccommodatie.
  • Respecteer aangegeven afstandslijnen.
  • Houd 1,5 m afstand tot de trainer.
  • Houd rekening met elkaar tijdens het skaten. Blijf van elkaar af tijdens het skaten, duw elkaar niet en rijdt elkaar niet in de weg.

Droogtraining kinderen t/m 12 jaar:

  • Alle oefeningen dienen alleen en zelfstandig door de sporter uitgevoerd te worden, zonder fysieke begeleiding van de trainer.
  • Train maximaal met de hoeveelheid kinderen (15) die een trainer op afstand kan begeleiden.

Droogtraining jongeren 13 t/m 18 jaar

  • Trainingsmiddelen gedurende de gehele training persoonlijk houden. Bijv. elastiektraining met twee personen in een elastiek kan niet.
  • Alle oefeningen dienen alleen en zelfstandig door de sporter uitgevoerd te worden, zonder fysieke begeleiding van de trainer.
  • Let bij uitvoering van deze oefeningen dat veiligheid niet in het gedrang komt. De trainer of andere sporters mogen de sporter niet fysiek ondersteunen.

Extra voor ouders en/of verzorgers:

  • Informeer uw kind(eren) over de algemene veiligheids- en hygiëneregels en dat ze altijd de aanwijzingen van de begeleiding opvolgen;
  • Stem met je kind je contactgegevens af zoals 06-nummer; Deze staan ook op de aanwezigheidslijst die de vrijwilliger heeft en waarop elke sporter bij binnen komst wordt afgetekend
  • Meld je kind(eren) tijdig aan voor de sportactiviteit, niet ingeschreven is geen deelname
  • Breng je kind(eren) zoveel mogelijk op eigen gelegenheid naar de sportlocatie;
  • Als ouder/verzorger/begeleider heb je geen toegang tot de sportlocatie. Dit geldt zowel voor, tijdens als na de training van jouw kind(eren);
  • Volg altijd de aanwijzingen op van de organisatie, de trainers, begeleiders of bestuursleden, Corona vrijwiliger met geel hesje.
  • Direct na de sportactiviteit halen de ouder/verzorger de kinderen op van de parkeerplaats voor handbalveld bij Sportpark Haasbroek. Zorg ervoor dat dit moment zo kort mogelijk is.

Om de veiligheid van de kinderen en de trainers te kunnen waarborgen hebben wij binnen de ijsclub besloten dat de trainers 1
keer waarschuwen wanneer een kind zich niet aan dit protocol houdt. Een 2e waarschuwing betekent verwijdering van de training en het
niet mogen deelnemen aan de eerstvolgende training. Wij zullen de ouders op de hoogte brengen van een eventuele verwijdering. Mocht
het onverhoopt vaker voorkomen dat wij een kind moeten verwijderen van de training, zal er door de technische commissie
worden besloten hoe het nu verder moet.

 

Downloads:

Uitgelicht overzicht